Andrius Makarevičius

  • Žiūrėti į Andriaus Makarevičiaus kūrinius derėtų klausantis muzikos. Labiausiai rekomenduotinas džiazas, kadangi būtent džiazo muzika įkvepia menininką, ir galbūt būtent dėl džiazo jo drobės paviršiuje kaip muzikinės natos nusėda faktūriški potėpiai. Iš jų susikuria visa muzikinių garsų ir vizualinių vaizdų amplitudė. „Džiazas pasirenkamas ne kaip konkretus stilius, tai, tiesiog mažiausiai meluojanti muzika“ – teigia pats menininkas ir apie muziką, kaip ir tapybą, rodos, galėtų kalbėti ištisas valandas. Ištisas valandas menininkas galėtų ir tapyti: „Neįsivaizduoju savęs užsiimančio kuo nors kitu. Jeigu galėčiau visą laiką skirti vienai veiklai, tai tik tapyčiau“.

    Kaip džiaze vyrauja improvizacijos drąsa, taip ir Andriaus Makarevičiaus drobėse pasirodo drąsa tarpusavyje komponuoti įvairias spalvas, kurios, iš pirmo žvilgsnio, atrodytų konfliktuojančios – purpuriniame fone nusėda geltoni dažai, ryški raudona spalva randa kompaniją tamsiai mėlynos spalvos pašonėje, o žalia spalva pranyksta geltonų saulės spindulių nutviekstoje vonioje. Taip, kaip džiazas kviečia mėgautis gyvenimu ir net su juo flirtuoti, taip ir šio tapytojo drobėse spalvos koketuoja viena su kita.

    Tapytojo darbuose nuolat pasirodo muzikiniai instrumentai, tačiau neteisinga būtų sakyti, kad būtent jiems yra skiriamas didžiausias menininko dėmesys. Muzikiniai instrumentai – ar tai būtų pučiamieji, ar styginiai – tėra tik menininko kuriamų herojų įrankiai, kuriais šie išreiškia savo jausmus. O jausmų Andriaus Makarevičiaus kuriamų herojų gyvenimuose yra begalės.

    Kitas menininko kūrybos aspektas – antrame kūrinio plane pasirodanti architektūra. Dažniausiai tai Vilniaus arba Klaipėdos miestų statiniai. Architektūra menininkui yra kaip civilizacijos simbolis, tačiau jo kūrinių herojai priešingai, dažnai yra įkomponuojami į pusiau laukinę gamtą. Andrius Makarevičius supriešina gamtos ir miesto pasaulius, į juos įterpdamas vangiai poilsiaujančius personažus, kuriems tarsi nė motais abu pasauliai, o terūpi tik šalia esantis žmogus, kuris dažnai tėra tik nujaučiamas, tačiau kūrinyje nebūtinai pavaizduojamas. Tokia dviejų žmonių sąjunga, tiek neperskiriamais kūnais, tiek neperskiriamu buvimu kartu, yra vienas stipriausių menininko kūrybos bruožų. Spalvos, potėpiai, muzikiniai instrumentai sukuria šių herojų gyvenimus.

    Andrius Makarevičius "Apšvietimai"
    Kodas: 000188

    85x60 cm. Technika: drobė, aliejus.

    230 
    Andrius Makarevičius "Pagauti didžiąją žuvį"
    Kodas: 000187

    95x90 cm. Technika: drobė, aliejus.

    345 
    Andrius Makarevičius "Įdegio istorijos"
    Kodas: 000186

    80x100 cm. Technika: drobė, aliejus.

    322 
    Andrius Makarevičius "Atspindžiai"
    Kodas: 000185

    80x80 cm. Technika: drobė, aliejus.

    287 
    Andrius Makarevičius "Meditacijos"
    Kodas: 000184

    80x100 cm. Technika: drobė, aliejus.

    322 
    Andrius Makarevičius "Žaidimai su šunimi"
    Kodas: 000045

    100x70 cm. Technika: drobė, aliejus.

    345 
    Andrius Makarevičius "Tarp gėlių"
    Kodas: 000044

    80x60 cm. Technika: drobė, aliejus.

    288 
    Andrius Makarevičius "Kiekvienam savo..."
    Kodas: 000043

    100x80 cm. Technika: drobė, aliejus.

    368 
    Andrius Makarevičius "Žaidimas su Pitagoru"
    Kodas: 000042

    120x50 cm. Technika: drobė, aliejus.

    403 
    Andrius Makarevičius "Vonios ramybė"
    Kodas: 000041

    60x150 cm. Technika: drobė, aliejus.

    518 
    Andrius Makarevičius "Solo linija"
    Kodas: 000040

    150x60 cm. Technika: drobė, aliejus.

    460 
    Andrius Makarevičius "Sapnų garsai"
    Kodas: 000039

    80x80 cm. Technika: droobė, aliejus.

    322 
    Andrius Makarevičius "Poilsis gamtos garsuose"
    Kodas: 000002

    80x60 cm. Technika: drobė, aliejus.

    238